بازار مشهد التهابی ندارد ۷۱ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۱ خرداد ۱۴۰۳) دستاورد‌های آیت‌ا... رئیسی برای اقتصاد ایران اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی در دولت سیزدهم آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور
سرخط خبرها

چطور بفهمیم سود سهام عدالت برایمان واریز شده یا نه؟

  • کد خبر: ۱۰۰۲۸۹
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
  • ۱۲
چطور بفهمیم سود سهام عدالت برایمان واریز شده یا نه؟
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی روز گذشته با ارائه جزییات دقیقی روش اطلاع دقیق از پرداخت یا عدم پرداخت سود‌های واریز شده سهام عدالت را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - به دنبال اقدامات انجام شده برای واریز سود سال ۹۹ سهام عدالت در چند روز آینده، برخی از مشمولان این سهام اعلام کرده‌اند که هیچ‌گونه اطلاعی درخصوص پرداخت سود سال ۹۸ خود ندارند و نسبت به واریز آن در سال گذشته دچار شک و ابهام شده‌اند که به دنبال چنین اتفاقی، نسبت به راه‌های رفع این مشکل بی‌اطلاع هستند.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جزو مشمولان سهام عدالت هستند، اما تاکنون سود سهام خود را دریافت نکرده‌اند، علت ایجاد چنین مشکلی ناشی از آن بوده است که شماره شبا آنان در سامانه ثبت نشده یا شماره شبای این افراد نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک ۲ امضاء ارز یا بلندمدت بوده است.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی روز گذشته با ارائه جزییات دقیقی از رفع این مشکل، اعلام‌کرد: افرادی که اطلاع دقیقی نسبت به پرداخت یا عدم پرداخت سود‌های واریز شده سهام عدالت خود ندارند، می‌توانند با مراجعه به سایت sahamedalat.ir و با ورود به گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت، اطلاعات کامل نسبت به پرداختی‌های خود را به دست آورند.

پس از ورود به این گزینه و ورود کد ملی، اگر در «منوی سابقه پرداخت» گزینه «پرداخت موفق» ثبت شده باشد، بدین معناست که مشکلی در پرداخت سود وجود نداشته و این واریزی انجام شده است، اما ثبت گزینه «بازگشت از بانک» به معنای اشتباه در درج شماره شبا و نامعتبر بودن آن است.

این موضوع بار‌ها از سوی شرکت سپرده‌گذاری و نیز مسوولان حاضر در سازمان بورس مطرح شده است، افرادی که تاکنون سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند باید هر چه زودتر اقدامات لازم برای رفع مشکل ایجاد شده را در دستور کار قرار دهند تا بتوان برای واریز سود‌های عقب مانده اقدام کرد که در این زمینه ۲ روش پیش‌روی سهامداران قرار داده شده است.

در روش نخست، مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق سامانه سجام sejam.ir مشکل مربوطه را برطرف کنند، در این خصوص افرادی که تاکنون در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند باید هر چه زودتر به منظور رفع این مشکل، اقدام به ثبت‌نام در سامانه سجام کنند.

در این میان افرادی حضور دارند که پیشتر در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند، اما تاکنون سودی برای آنان واریز نشده است که این افراد باید در سامانه سجام و با انتخاب گزینه «ویرایش اطلاعات» شماره شبای خود را تغییر دهند.

در روش دوم، مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir این مشکل را برطرف و با انتخاب گزینه «مشاهده و ویرایش پروفایل» شماره شبای جدید خود را ثبت کنند.

در صورت ثبت شماره شبای حساب فعال بانکی در سامانه سجام یا سامانه سهام عدالت، سود سهام سال ۹۹ به همراه سود سال ۹۸ به صورت یکجا به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

پیشتر «سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره رقم و زمان پرداخت سود سهام عدالت اعلام‌کرد: مجامع عمده شرکت‌ها در نیمه نخست سال ١۴٠٠ برگزار شد، اما سود دارندگان سهان عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم تاکنون پرداخت نشده است. بر این اساس مقرر شد با تعاملی که میان شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و کانون سهام عدالت انجام می‌شود، به سرعت و تا قبل از پایان اسفند ماه امسال سود سهام عدالت سال ٩٩ به همه دارندگان این سهام پرداخت شود.

وی تاکید کرد: سود سهام عدالت برای سهامدارانی که دارای سهام یک میلیونی هستند، نزدیک به یک میلیون تومان است، اما برای مشمولان دارای سهام ۵٣٠ هزار تومان حدود ۵۵٠ هزار تومان سود پرداخت می‌شود.

همچنین اعداد اعلام شده برای پرداختی سود سال ٩٩ سهام عدالت نشانگر رشد چشمگیر آن نسبت به سود سال‌های گذشته است و این امر توانست نقطه امیدی را در میان مشمولان این سهام که اکثر آن‌ها جزو قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شوند، ایجاد کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
0
سود سهام ویرایش شبا کرده‌ام ایا سود تعلق می‌گیرد پارسال گرفت سجام داشتم چون کارتم شبا نداشت حالها درست کردم سود میدهند
سکینه قرایتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
0
0
سلام من یک ساله شصت درد سهام خودرو در کار گذاری مفید فروختم هنوز پول برام وایز نکردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
0
0
سود سهام چرا برایمان واریز نمیشود
رضامنگلی جوزم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
0
0
خوب
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
0
0
خوبه
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
0
0
سلام چرا سود سهام عدالت برامون پرداخت نشده چکار کنیم
انور امانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
0
0
من باید چکار کنم دوباره شبای خودم عوض کردم ولی واریز نشده
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
0
0
خوب همه مسائل و چگونگی ورودبه سامانه راتوضیح میدید
محبوب سلیمانپور
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
0
0
سهام عدالت
محمد قشلاقی زاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
0
سهام واریز شده
رضا پالیزدان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
سلام من 60درصد سهام عدالت به کارگزاری سعدی فروختم ولی پول به حسابم نیومده
رضا پالیزدان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
0
0
سلام من یک سال قبل 60درصد سهام عدالت به کارگزاری فارابی فروختم ولی فقط اوایلش 1ملیون برام اومد دیگه هیچ واریزی نداشتم چرا؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->